Wonen, verkeer en veiligheid

Woningbouw in Grathem was echt noodzakelijk om de leefbaarheid in stand te houden, immers zonder voldoende geschikte woningen zullen de inwoners naar elders verhuizen en zullen wij ook geen nieuwe jonge gezinnen aantrekken. Het gevolg op langere termijn zou zijn dat ons dorp dood zal bloeden. Wij moeten waken voor vergrijzing in ons dorp.

In 2024 is er enige vooruitgang geboekt met betrekking tot woningbouw. Op enkele inbreidingsplekken zijn inmiddels woningen gebouwd, het oude gemeentehuis is getransformeerd naar appartementen  en op het terrein van voormalig transportbedrijf Huskens is in 2024 gestart met de bouw van een 9 tal woningen. Met het vertrek van de voetbalclub naar de nieuwe fusieclub zijn de sportvelden vrij gekomen voor woningbouw. Een aantal zeer enthousiaste jonge mensen hebben de handen ineen geslagen en hebben een bijzonder bouwproject samen gesteld. De infrastructuur is reeds aangelegd en de bouw zal weldra gaan beginnen.

Ook de verkeersveiligheid in en rondom Grathem zal onze aandacht blijven vragen.

Agenda Wonen, verkeer en veiligheid

Geen items in de agenda voor Wonen, verkeer en veiligheid.

Contactpersonen

Bart Mennen